środa, 30 września 2015

Czas aby pomyśleć o porodzie...

Przez cały okres ciąży myśl o porodzie odkładałam "na potem". Nie chciałam niepotrzebnie nakręcać wyobraźni myślami o tym trudnym przeżyciu. I bardzo się cieszę, że tak zrobiłam. Kiedy zaczęłam przeglądać internet w poszukiwaniu informacji na temat porodów, oczy prawie wyszły mi z orbit. Długie i przerażające opisy cierpienia i sposób traktowania kobiet przez personel szpitalny przyprawiły mnie o zimny dreszcz. Nie mogę napisać byście nie czytały o porodzie, bo moim zdaniem należy wiedzieć ile się da ale chcę Wam przekazać żebyście nie brały do siebie wszystkiego co zobaczycie lub przeczytacie.
Nauczyłam się, że poród to rzecz tak indywidualna, że nawet mój lekarz i inni znajomi lekarze mówili, że za każdym razem czeka ich inna przygoda. Niby to wszystko wydaje się takie proste i przemyślane przez naturę a jednak każda z nas ma inny próg bólu i inną budowę ciała. Nie warto niepotrzebnie się martwić i stresować. Dacie radę.

 
Bardzo ubolewam nad tym, że w Polsce w państwowych szpitalach kobieta rodząca nie ma możliwości wyboru czy chce urodzić naturalnie, ze znieczuleniem czy przez cesarskie cięcie. Moim zdaniem w przypadkach nie zagrażających życiu mamy czy dziecka kobieta powinna sama podjąć decyzję niezależnie od kosztów szpitala. Bo wydaję mi się, że to właśnie dodatkowe koszty są odpowiedzialne za ten proceder.
Poród naturalny, czyli tzw. siłami natury.
Poród ze znieczuleniem. Znieczulenie zewnątrzoponowe ZZO (znieczulenie Epiduralne) to forma znieczulenia regionalnego, w którym środek przeciwbólowy powoduje przerwanie przewodnictwa nerwowego. To nic innego jak wkłucie igły pomiędzy kręgi kręgosłupa i zastosowanie środka medycznego, który chwilowo znieczuli pożądane miejsce w tym przypadku od pasa w dół. Nie obawiającie się bólu przy wkłuwaniu. W większości przypadków stosowane jest najpierw znieczulenie miejscowe. Warto wiedzieć o tym znieczuleniu, że nie uśmierzy całkowicie bólu. Zmniejszy go jedynie i pomoże się odprężyć. Wciąż będziesz czuła skurcze. O tej formie porodu mogę powiedzieć najwięcej bo znam ją z autopsji. Nie zawsze znieczulenie może być bezpiecznie zastosowane, czasem są przeciwwskazania do wykonania tej formy znieczulenia jak np. schorzenia kręgosłupa lub zagrożenie życia lub zdrowia mamy lub dziecka.
Poród przez cesarskie cięcie jest zabiegiem chirurgicznym podczas którego wykonane jest poziome nacięcie w dolnej części brzucha w celu wyciągnięcia dziecka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz