sobota, 5 września 2015

Na co jeszcze zwrócić uwagę?



Początek ciąży to czas wielkich zmian dla przyszłej mamy. Pierwszy trymestr to okres kiedy brzuszek jest niewidoczny ale w środku zachodzą ogromne zmiany...

ciuchy.jpg

W drugim miesiącu (około 6 tygodnia) będzie można usłyszeć bicie serca dziecka. To niesamowite uczucie i pierwszy realny symptom, że w naszym brzuchu rozwija się życie. Koniecznie zabierzcie na tę wizytę swojego partnera. Dla niego to będzie jeszcze większe przeżycie. Mój chłopak ogromnie to przeżył i był to dla niego przełomowy moment, kiedy zdał sobie sprawę, że zostanie tatą!
Ja od momentu kiedy dowiedziałam się o ciąży starałam się wprowadzić w życie dietę bogatą w warzywa i owoce. Zgodnie z zaleceniem 5 razy dziennie owoc, warzywo lub szklanka świeżego soku. W moim przypadku, w pierwszym trymestrze miałam ogromny apetyt z jednoczesnym wstrętem do wszystkich potraw mięsnych. Nie ma się jednak co martwić, ponieważ w pierwszym trymestrze nasz organizm nie potrzebuje dużych ilości białka. W ciąży należy pamiętać o dokładnym myciu wszystkich surowych  warzyw i owoców. Proszę zwrócić szczególną uwagę na surowe "zielone warzywa" tzn. wszystkie rodzaje sałat, szczypiorek, zielona cebulka. Pochodzą one prosto z upraw i mogą zawierać spore ilości metali ciężkich oraz bakterii. Najlepiej zastosować 10 minutową kąpiel z octu winnego. Ja zrezygnowałam z jedzenia surówek w restauracjach ponieważ nie miałam pewności czy sposób przygotowania jest zgodny z przepisami. Nasz organizm powoli przystosowuje się do nowej roli i w tym początkowym okresie najlepiej zastosować się do rady naszym mam i babci - "jedź to, na co masz ochotę"!
W pierwszym trymestrze jeśli chodzi o zmiany fizyczne w naszym organizmie to są one ewidentnie korzystne. Piersi zaczynają rosnąć a brzuszek nie jest widoczny, waga nie wzrasta. Warto jednak zmienić styl ubierania na bardziej wygodny. Mam tutaj na myśli ubrania, które ściskają nas w pasie. Ja zrezygnowałam z jeansów, pasków i obcisłych spódnic. Zastąpiłam je spodniami dresowymi - bardzo modnymi w tym sezonie, które nosi się nie tylko do sportowych rzeczy, ale także do marynarek i bluzek. Ołówkowe, obcisłe sukienki zastąpiłam lekkimi i przewiewnymi. Nie zrezygnowałam z butów na obcasie, ponieważ bardzo je lubię i dobrze się w nich czuję. Warto również zainwestować w nową bieliznę. Nie ma sensu jednak szaleć z drogimi markami. Lepiej postawić na sportową bawełnianą bieliznę, która pomoże nam utrzymać prawidłowy kształt piersi. W chwili obecnej na rynku jest tak duży wybór biustonoszy i majtek, że na pewno każdy znajdzie coś dla siebie. Ważne jest aby bielizna wykonana była z przewiewnej bawełny. Dlaczego? Ponieważ w ciąży zmienia się PH pochwy i często dochodzi do infekcji. Nie znaczy to jednak, że w ciąży należy zakładać bezkształtną rzeczy i czuć się okropnie. Ja zamieniłam koronki na bawełnianą sportową bieliznę typu majtki "bokserki" i biustonosz push-up wykonany z miękkiej bawełny. To wygodny zestaw a zarazem daje poczucie, że wciąż wyglądam seksownie:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz