czwartek, 17 września 2015

Pokoik dla dziecka

W końcowym okresie ciąży, mamie jest coraz ciężej jednak jest to czas również na przyjemności typu urządzanie pokoiku dla synka czy córeczki. W internecie spotkać można wiele aranżacji pokoju, które aż zapierają dech w piersiach. Ja niestety ze względu na pracę męża, który bardzo często zostaje oddelegowany do różnych Państw nie miałam możliwości przygotowania pokoju moich marzeń. Nasze mieszkanie również nie było przystosowane do dzieci. Zatem nasze domowe biuro zostało przemienione w śliczny maleńki pokoik dla mojego synka
Pamiętać należy o kilku zasadach bezpieczeństwa:
1. Nad łóżeczkiem nie powinno być żadnych półek czy elementów, które mogłyby spaść lub dziecko mogłoby ściągnąć.
2. Dość popularne dziś baldachimy nad łóżeczkiem stały się bardzo niebezpieczne kiedy kilka niemowlaków owinęło sobie tkaninę wokół szyi. W tym przypadku trzeba zachować ostrożność szczególnie na etapie kiedy maluch zaczyna chwytać wszystko do rączki i często zmienia pozycję.
3. Łóżeczko powinno posiadać materac ortopedyczny.
4. Łóżeczko powinno być wykonane z drewna bądz materiału, które w razie pogryzienia nie zaszkodzi dziecku.
5. Szafy i szafki powinny być przytwierdzone do ściany dlatego, że większe dzieci lubią ciągnąć za drzwiczki.
Przy wyborze łóżeczka dobrze jest zaopatrzyć się w takie, które ma stabilny przewijak. Ja wybrałam meble z firmy Cilek, które są całkowicie bezpieczne dla dzieci.
Jeśli chodzi o łóżeczko to należy wziąć pod uwagę:
- szczebelki powinny być okrągłe i wystarczająco daleko od siebie aby rączki ani nóżki się nie zaklinowały i dostatecznie blisko aby nie zaklinowała się głowa.
- dobrze, jeśli znajdziecie łóżeczko z regulowanym leżem bo na początku bardzo trudno się wyciąga małe dziecko z łóżeczka, które ma leże nieruchome. Ja oprócz łóżeczka kupiłam także kołyskę na pierwsze sześć miesięcy życia. Ułatwiło mi to bardzo życie ponieważ kołyskę wstawiłam obok mojego łóżka i mogłam być zawsze obok mojego maleństwa.
I tak właśnie narodził się koncept safarii w naszym pokoiku.


Naklejki na ścianie okazały się prawdziwym hitem. Mój synek uwielbia na nie patrzeć.
Lampa Zebra Philips.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz